5 kroków do silnej marki osobistej. Czy znasz je wszystkie?

Każdy, kto rozpoczyna swoją przygodę z budowaniem marki osobistej, chciałby, by stała się ona rozpoznawalna, silna, wzbudzająca zaufanie. Co zrobić, by te marzenia się urzeczywistniły? Jest kilka sposobów, które na pewno Ci w tym pomogą.

Proces, jakim jest budowanie marki osobistej, nierzadko trwa latami. Wymaga kreatywności, samozaparcia, wytrwałości, wiedzy i… pozytywnego myślenia. Nie da się osiągnąć sukcesu widząc wszystko w czarnych barwach i złorzecząc na wszelkie przeszkody, jakie pojawiają się na Twojej drodze. Pamiętaj także o kilku innych kwestiach.

1. Zadbaj o swoją psychikę

Trudno będzie Ci stworzyć silną markę, jeśli sam nie uwierzysz we własny sukces. Wielu z nas boryka się z problemem niskiej samooceny, małej wiary w siebie i we własne możliwości. Jeśli i Ty masz wrażenie, że sukces to coś, co przydarzy się raczej innym niż Tobie, zrób wszystko, by zmienić myślenie! Znajdź dobrego coacha, terapeutę, mentora biznesowego – w zależności od tego, czego i kogo potrzebujesz.

Dzięki wsparciu specjalisty uporasz się z blokującymi Cię przekonaniami, trudnymi doświadczeniami z przeszłości czy własnymi kompleksami. Stań się najlepszą wersją siebie, a później wyjdź ze swojej skorupki złożonej z: „Nie dam rady”, „Nie potrafię”, „Nie mam nic do zaoferowania” i DZIAŁAJ!

2. Zainwestuj w kampanie reklamowe

Tak, wiem, łatwo powiedzieć: zainwestuj. Potrzebne są do tego środki, których być może w tej chwili nie masz. Warto jednak poważnie rozważyć tę opcję i np. zacząć oszczędzać.

Kampanie reklamowe to świetne narzędzie, dzięki któremu możesz dotrzeć do szerokiego grona odbiorców, zaprezentować się im, sprawić, że się Tobą zainteresują, a później polubią. Stąd już tylko krok od tego, by zaufali Tobie i temu, co masz do zaoferowania.

Jeśli zdecydujesz się na wykupienie kampanii reklamowej, skorzystaj z pomocy osób, które się na tym znają. Nieumiejętne działania w tej sferze nie przynoszą Ci zysków. Umiejętne – zwrócą Ci się wielokrotnie.

3. Wykorzystaj różne kanały komunikacji

Posiadasz stronę www oraz fanpage na Facebooku/Instagramie/LinkedIn? Świetnie! Czy rozważałeś jednak wypłynięcie na szersze wody? Obecnie specjaliści od budowania marki zachęcają do wykorzystania jeszcze jednej drogi komunikacji: utworzenia własnego kanału na YouTube’ie. Dlaczego?

YouTube posiada własną wyszukiwarkę. Pewnie zauważyłeś, że nawet kiedy wpisujesz jakieś hasło w popularnym Google’u, wyskakują Ci odnośniki do YouTube’a. Platforma ta stwarza naprawdę ogromne możliwości: Twoi potencjalni klienci mają na niej dużo łatwiejszy dostęp do publikowanych przez Ciebie treści niż np. na Facebooku.

Oczywiście, chcąc działać na YouTube, potrzebujesz:

  • odpowiedniego sprzętu, który pozwoli Ci nagrywać filmy w odpowiedniej jakości,
  • strategii działania;
  • wiedzy na temat tego, jak opisywać filmy

i co najważniejsze:

  • odwagi do wystąpienia przed kamerą. 

Jestem jednak przekonana, że to wszystko jest w zasięgu Twoich rąk, a własny kanał przyczyni się do umocnienia Twojej marki!

4. Deleguj zadania

Twój biznes dopiero się rozwija i na razie wszystko kontrolujesz sam? Super. Pomyśl jednak, co będzie, kiedy zacznie pojawiać się coraz więcej zleceń, więcej klientów, więcej możliwości? Twoja doba się nie wydłuży. Warto już wcześniej zadbać o to, by zgromadzić wokół siebie osoby, które wspomogą Twoje działania i którym będziesz mógł oddelegować część zadań.

Uwierz mi, że możesz osiągnąć dużo większe zyski zlecając część swoich obowiązków, zwłaszcza tych, w których nie jesteś tak wydajny, jak byś chciał lub tych, do których zwyczajnie ktoś inny nadaje się dużo lepiej. Ty w tym czasie możesz skupić się na tym, dzięki czemu Twoja firma będzie rozwijała się dużo szybciej.

Przykład: Tworzenie grafik do postów na social media to dla Ciebie prawdziwa męka? Poszukaj dobrego grafika, który wykona je za Ciebie. Dzięki temu zyskasz przestrzeń na tworzenie treści, szukanie partnerów biznesowych czy choćby kontakt z klientem.

5. Zbuduj wizerunek eksperta

Budując silną marke osobistą zadbaj o swój wizerunek. Spraw, by inni postrzegali Cię jako profesjonalistę, eksperta w swojej dziedzinie. Możesz to osiągnąć na różne sposoby.

  • Zacznij prowadzić bloga – dzięki temu gromadzisz też swoją wiedzę w jednym, łatwo dostępnym dla odbiorców, miejscu.
  • Udzielaj wywiadów, bierz udział w live’ach – szukaj różnych możliwości, odważnie wysyłaj zapytania do różnych portali, a także swoich autorytetów z branży; pamiętaj, że do odważnych świat należy.
  • Pisz artykuły do magazynów, na portale internetowe – merytoryczne treści ukazujące się w branżowej prasie lub na portalach biznesowych sprawią, że staniesz się bardziej rozpoznawalnym, a także udowodnisz, że wiesz, o czym mówisz.
  • Bierz udział w eventach, konferencjach, warsztatach – odważ się wystąpić na żywo przed innymi ludźmi: pokaż siebie, swoją energię, wiedzę, doświadczenie; to także świetna okazja do nawiązania nowych relacji.

Dzięki udzielaniu się na różnych platformach poszerzasz swoje zasięgi i łatwiej docierasz do kolejnych klientów.

Działaj!

Silna marka osobista to marzenie, którego spełnienie zależy wyłącznie od Ciebie. Wykorzystaj powyższe wskazówki. Przetestuj chociaż kilka z nich i przekonaj się, jak bardzo wpłyną na umocnienie Twojej marki. Bo że ją umocnią, to bardziej niż pewne!

Powodzenia!

Shopping Cart
Scroll to Top