Strona internetowa za darmo? Zastanów się!

Na pewno nie raz i nie dwa natknąłeś się w Internecie na ogłoszenia typu: „Przygotujemy dla Ciebie stronę internetową za darmo!”. W związku z tym, że koszt utworzenia i prowadzenia stron www jest dla niektórych zbyt wysoki, łatwo się na takie “promocje” skusić. Czy to faktycznie jest dobre rozwiązanie? Niekoniecznie.

W mojej agencji marketingowej zajmujemy się między innymi tworzeniem stron www. Wiedza i doświadczenie, jakie zdobyliśmy przez lata, pozwala nam twierdzić, że korzystanie z takich ofert bezpłatnego tworzenia stron www zazwyczaj się nie opłaca. Owszem, zaoszczędzisz pieniądze na początku, jednak w dłuższej perspektywie możesz na takiej stronie… stracić. 

Minusy darmowych stron www

Strony internetowe wykonywane za darmo bardzo często są niskiej jakości. Firmy, które oferują takie usługi, zazwyczaj skupiają się na ilości, a nie na jakości: tworzą bardzo proste, ogólnikowe strony (czasem korzystając z gotowych szablonów,których nie możesz zbytnio modyfikować). W ten sposób Twoja strona wygląda jak mnóstwo innych, a w dodatku nie mówi nic ani o Tobie, ani o Twojej marce, ani o wartościach, którymi się kierujesz w biznesie.

Darmowe usługi tworzenia witryn internetowych wiążą się także często z ukrytymi kosztami: dodatkowo płatna funkcja premium (atrakcyjniejsze szablony, nieograniczona przestrzeń dyskowa, możliwość instalowania dodatkowych wtyczek) lub trudnościami w przypadku, gdy zechcesz przenieść swoją stronę na inny hosting. Zazwyczaj nie możesz też liczyć na pomoc, gdy na stronie wystąpią problemy techniczne.

Samo posiadanie strony z np. własnym nazwiskiem nie oznacza również, że jesteśmy jej właścicielami. To kwestia, którą także należy sprawdzić i wyjaśnić, zanim zlecimy komuś wykonanie strony www.

Korzyści ze współpracy z profesjonalistami

Kiedy tworzymy stronę internetową, robimy wszystko, co w naszej mocy, by Twoja witryna była na najwyższym poziomie. Pilnujemy, aby była:

  • wyglądała atrakcyjnie wizualnie, była przejrzysta i czytelna;
  • jej zawartość była spójna z identyfikacją wizualną Twojej marki;
  • nie zawierała błędów – teksty są przygotowywane/sprawdzane przez doświadczonego copywritera;
  • był na niej licznik wejść, dzięki któremu wiesz, ile osób ją odwiedza;
  • był do niej podpięty piksel Facebooka – jest to bardzo przydatne, jeśli chodzi o kampanię na Facebooku lub przekierowanie ruchu na stronę.

Każdy Klient, któremu tworzymy stronę internetową, może liczyć na serwisowanie witryny, coroczne „kosmetyczne odświeżenie”, a także wykonywanie kopii zapasowej co miesiąc. Wykonujemy to oczywiście odpłatnie, jednak dzięki temu Klient zyskuje pewność, że po pierwsze: gdyby coś się działo ze stroną, zawsze mu pomożemy, a po drugie: że nie straci materiałów, jakie na niej opublikował.

Nasi Klienci mogą także liczyć na stały kontakt z nami w przypadku jakichkolwiek problemów ze stroną. Jeśli pojawiają się na rynku jakieś nowe opcje, także ich o tym poinformujemy. Wiele osób korzysta także u nas z opcji tworzenia sklepu internetowego, a później: dodawania kolejnych produktów do sklepu. Takiej możliwości nie zapewniają raczej firmy, które wykonują strony internetowe za darmo.

Blog i newsletter – czy są potrzebne?

W mojej agencji kładę bardzo duży nacisk na to, by na każdej wychodzącej spod naszych skrzydeł stronie znajdował się blog. Umieszczając wpisy na swoim blogu:

  • dzielisz się wartościową wiedzą i budujesz wizerunek eksperta;
  • zbierasz w jednym miejscu materiały, które nie zginą (publikując posty na Facebooku czy Instagramie, nie masz pewności, że prędzej czy później stamtąd nie znikną).

Prowadzenie bloga wymaga oczywiście czasu, jednak uważam, że jest to absolutne „must have”, kiedy budujesz markę osobistą.

Żadna z tworzonych przez nas stron, nie została również oddana Klientowi bez newslettera. Wykonując zlecenie na stronę www, pomagamy stworzyć newsletter, osadzić go oraz skonfigurować, aby wszystko działało jak należy. Zachęcam też moich Klientów, aby w zamian za zapis do newslettera, dawali subskrybującym prezent: e-book, zniżkę na usługę, itp. Jeśli potrzebują pomocy w stworzeniu takiego produktu-prezentu, chętnie im pomagamy. Kiedy wszystko jest gotowe, przygotowujemy także pakiet materiałów promocyjnych:

  • grafikę, informującą, że powstała strona;
  • grafikę zachęcającą do zapisu na newsletter;
  • relację na social media.

Pamiętaj!

Profesjonalnie utworzona strona: spersonalizowana, dopracowana technicznie, zawierająca bloga/newsletter/sklep jest Twoją najlepszą wizytówką w sieci. Czasami warto dwa razy przemyśleć, czy bardziej będzie Ci się opłacało zlecenie utworzenia strony za darmo, czy może skorzystanie z usług specjalistów, którzy jakość przekładają nad ilość.

Jeśli chciałbyś dowiedzieć się więcej na temat usług oferowanych przez moją agencję marketingową, skontaktuj się ze mną:

kontakt@kobiecychallenge.com

Shopping Cart
Scroll to Top