Zbuduj wizerunek eksperta – kilka praktycznych wskazówek

Czy masz w swoim otoczeniu osoby, które podziwiasz za wiedzę, mądrość, umiejętność dzielenia się nią z innymi? A może sam chcesz taki być? Jeśli tak, mam dla Ciebie dobrą wiadomość: „Da się to zrobić!”. Jak? O tym poniżej.

Bardzo pomocne w budowaniu nie tylko wizerunku eksperta, ale także w procesie budowania marki osobistej jest publikowanie artykułów branżowych. Wiele osób, kiedy o tym słyszy, łapie się za głowę i mówi: „Ale jak? Gdzie?” lub narzeka, że „nie umie pisać”. Tymczasem możliwości jest naprawdę sporo, zarówno jeśli chodzi o to, jak ubrać swoje myśli w słowa, jak i to gdzie publikować.

Po co publikować artykuły?

Pisanie merytorycznych artykułów przynosi mnóstwo korzyści. Między innymi:

  • sprawia, że wysyłasz swoim czytelnikom/odbiorcom jasny komunikat: „Wiem, o czym mówię. Mam wiedzę, doświadczenie i mogę Ci pomóc”;
  • dajesz się poznać innym, promujesz siebie i swoje usługi/produkty;
  • Twoja marka staje się bardziej rozpoznawalna;
  • nawiązujesz relacje biznesowe;
  • pozyskujesz nowych klientów.

Kiedy dzielisz się swoją wiedzą z innymi za darmo, pokazujesz nie to, że przeczytałeś ileś książek, skończyłeś takie, a nie inne studia, to i to przeżyłeś. Kiedy dzielisz się wiedzą, pokazujesz, że rzeczywiście chcesz innym pomóc w rozwiązaniu ich problemów lub sprawić, by oni także wiedzieli o czymś, co może ułatwić ich życie. Aby jednak pisane przez Ciebie artykuły faktycznie budowały Twój wizerunek eksperta, pamiętaj o kilku kwestiach.

Daj wartość

Twój tekst powinien być jasny, konkretny, napisany przystępnym, zrozumiałym językiem. Umieszczaj w nim wyłącznie sprawdzone informacje. Jeśli podczas pisania artykułu korzystasz z sieci, wybieraj wiarygodne strony www. Pamiętaj, że aby Twój tekst był przydatny, powinien rozwiązywać jakiś problem grupy, do której jest skierowany. Niezależnie  od tego, czy piszesz o tym, jak się pozbyć mszyc z drzewek w sadzie, czy o tym, jak zwiększyć własną produktywność. Pisz krótko i zwięźle. Długie czy pisane skomplikowanym językiem artykuły zwyczajnie nudzą.

Pamiętaj o właściwej budowie artykułu

Kiedy piszesz artykuł na konkretny portal lub do danego czasopisma, zapytaj o wymagania formalne co do tekstu: ile znaków powinien zawierać, jakie załączniki są wymagane, czy możesz umieszczać zewnętrzne linki… Zazwyczaj artykuły, jakie ukazują się w sieci zawierają:

  • tytuł przyciągający uwagę – czasem sformułowany w formie pytania, a czasem są to np: „5 sposobów na…”;
  • wytłuszczony lead – pierwszy akapit tekstu, w którym określasz w kilku zdaniach, czego będzie dotyczył artykuł;
  • śródtytuły – nagłówki do poszczególnych części tekstu;
  • wypunktowania, pogrubienia – wpływają pozytywnie na pozycjonowanie;
  • średnio około 3000 znaków ze spacjami – oczywiście, możesz napisać dłuższy artykuł i nie zanudzić odbiorców, pamiętaj jednak, że o uwagę trzeba umieć zawalczyć;
  • zakończenie – podsumowujące, krótkie, rzeczowe.

Jeśli dołączasz zdjęcia lub grafiki do artykułu, koniecznie podpisz je swoim imieniem i nazwiskiem. Wówczas, gdy ktoś wpisze w wyszukiwarkę Twoje dane, trafi także na te konkretne zdjęcia i artykuł.

Stwórz atrakcyjne bio

Nie zapomnij o tym, by podpisać swój artykuł. Przygotuj kilkuzdaniowe bio, w którym zaprezentujesz siebie. Pamiętaj, że to właśnie przestrzeń, by zareklamować SIEBIE. Dobre bio powinno zawierać:

  • informacje dotyczące tego, kim jesteś, czym się zajmujesz, w czym pomagasz;
  • Twoje zdjęcie (najlepiej wykonane podczas profesjonalnej sesji wizerunkowej; ale jeśli takim nie dysponujesz, dołącz takie, na którym wyglądasz elegancko i profesjonalnie);
  • linki do Twoich miejsc w sieci: strony www, konta na Facebook’u, Instagramie czy LinkedIn.

Pisanie nie jest Twoją mocną stroną? Skorzystaj ze wsparcia copywritera!

Często spotykam osoby, które martwią się tym, że są z pisaniem na bakier. I chociaż mają ogromną wiedzę z danej dziedziny, to niekoniecznie potrafią ją przekazać. Czy zatem ta droga do budowania wizerunku eksperta jest dla nich zamknięta? Oczywiście, że nie. Moim klientom, którzy nie czują się na siłach, by pisać artykuły czy wpisy blogowe doradzam, by skorzystali z usług copywritera.

Copywriter to osoba, która nie tylko może napisać tekst od A do Z, ale też zredaguje to, co Ty napiszesz lub choćby nagrasz w wiadomości głosowej. Często posiada też wiedzę w zakresie pozycjonowania, dzięki czemu Twój tekst uzyska lepszą widoczność w wyszukiwarkach. Jeśli więc chcesz pisać, ale nie do końca wiesz jak, koniecznie rozważ tę opcję!

Jak widzisz, przygotowanie wartościowego artykułu jest w zasięgu Twojej ręki. Publikując regularnie na różnych portalach, sprawisz, że Twoja marka stanie się bardziej rozpoznawalna, a Ty zyskasz miano specjalisty w danej dziedzinie. Dużo łatwiej będzie Ci też dotrzeć do potencjalnych klientów i zdobyć ich zaufanie.

Powodzenia!

Shopping Cart
Scroll to Top